چگونه با کمک سایت آکادمیک یک رزومه خوب بنویسیم

رزومه خوب

چگونه با کمک سایت آکادمیک یک رزومه خوب بنویسیم

رزومه شما باید صلاحیت های خود را به صورت واضح، مختصر و استراتژیک ارائه دهد تا یک استخدام کننده علاقمند به دیدار با شما باشد. این باید مهارت ها، تجربه کاری و دارایی های شما را منتقل کند. این رزومه برای توصیف آنچه که می توانید به صورت حرفه ای به روشی انجام دهید به کار می رود که همچنین نشان می دهد که چه کاری می توانید برای یک کارفرما انجام دهید. فرصت های شغلی می تواند به طور غیر منتظره ایجاد شود. یک رزومه مدرن به روز شده، کلید جستجو در شغل موفق است. در اینجا برخی از بایدها و نبایدها و نکاتی درباره نحوه نوشتن یک رزومه خوب و مواردی از این دست ارائه شده است.

کارهایی که در رزومه باید انجام دهید

رزومه خود را واضح و مختصر نگه دارید

یک کارفرما حدود سی ثانیه زمان برای نگاه کوتاه به رزومه شما صرف می کند. شما می خواهید که آنها سریع متوجه بشوند که شما برای این وضعیت مناسب هستید.

رزومه خود را چندین بار اثبات کنید.

مطمئن شوید مشکل املایی و گرامری نداشته باشد. از شخص دیگری بخواهید تا رزومه را بار دیگر بخواند. ساده ترین مشکل املایی در رزومه می تواند تاثیر منفی بر روی کارفرما بگذارد. ممکن است مانع از کسب کار کند.

رزومه خود را تا دو صفحه محدود کنید

تاکید رزومه خود را تنها بر تجربیات جدید خود قرار دهید. مشاغل و تجربیات قدیمی که بیش از ۱۵ سال قدمت دارد که باید یا کلا حذف شود یا به کمترین مقدار برسد. با این روش، کارفرما می تواند بر روی اطلاعات مرتبط تمرکز کند.

متناسب با موقعیتی که برای آن درخواست می کنید، رزومه خود را تنظیم کنید 

تجربیات و دستاوردهای شغلی خود را مشخص کنید که با موقعیتی که برای آن درخواست می دهید مرتبط است. این امر زمانی تحقق می یابد که توضیحات شغلی یا وب سایت کارفرما را بازبینی کرده باشید.

آنچه را که انجام داده اید برجسته کنید

شما می خواهید که قادر باشید تا بهترین نمونه های مهارت های خود در جایی که آنها را نمایش داده اید، شناسایی کنید. این نمونه ها باید در مورد آنچه که در نقش خود کسب کرده اید سخن بگوید و باید نمایانگر این باشند که شما چه جور کارفرمایی هستید. بهتر است که این اطلاعات را در بخش تجربیات کاری رزومه بیان کنید.

صادق باشید

دروغ گفتن در رزومه هرگز ایده خوبی نیست. شما نمی خواهید که توانایی ها یا نتایج کار خود را افزایش دهید چرا که این کار باعث انحراف کارفرما می شود. به آنچه که ارائه می دهید باور داشته باشید.

دستاوردهای خود را با کمک آکادمیک کیفیت بدهید

از شماره های محکم استفاده کنید که کارفرما درک کند و تحت تأثیر آنها قرار بگیرد. به عنوان مثال، چند نفر را تحت نظارت خود داشتید، چند محصول را فروخته اید، با چه درصدی فروش و غیره را افزایش می دهید.

لغات ساده و افعال فعال استفاده کنید

فردی که رزومه شما را می خواند همیشه کارفرما نیست. رزومه ها ممکن است از سوی استخدام کنندگان یا متخصصین منابع انسانی که ممکن است با زمینه خاص خود آشنا باشند، بازبینی شود. از زبان ساده و بی آلایش اما افعال اقناعی مانند دستکاری، مدیریت، هدایت، توسعه، افزایش، انجام، اهرم و غیره استفاده کنید.

مشاغل بی مزد را که تنها مهارت های شما را نشان دهد را بیان کنید

اگر با یک سازمانی کار داوطلبانه انجام داده اید یا برای یک دلیل مهم کار کرده بودید را در رزومه خود بیان کنید. شما باید این تجربیات را تحت تجربیات کاری یا بخش کار داوطلبانه بیان کنید، بویژه اگر آنها با موقعیت کاری ای که برای آن درخواست داده اید مرتبط باشد.

دوباره بررسی کنید و اطلاعات مخاطبین خود را بیان کنید

رزومه شما باید نام، آدرس، ایمیل و شماره تلفن شما را بیان کند. این اطلاعات باید در بالای صفحه اول قرار گیرد. بنابراین، مطمئن شوید که این اطلاعات صحیح است. با وجود این کارفرما قادر نخواهد بود با شما تماس بگیرد.

نباید های نوشتن رزومه با آکادمیک

از ایمیل نامناسب استفاده نکنید

مطمئن شوید که ایمیل شما برای خواندن ساده باشد، برای تایپ کردن ساده باشد، حرفه ای و توهین امیز نباشد. بطور کل، آدرس ایمیل شما باید براساس نام شما باشد. هرگونه نام مستعار، شماره یا شخصیت خاص را قید نکنید.

اطلاعات شخصی غیر لازم را بیان نکنید

بهتر است هرگونه جزئیات اعم از سن، وزن، قد، وضعیت تاهل، منابع مذهبی، دیدگاه های سیاسی و یا هرگونه دیدگاه های شخصی که بحث برانگیز است را بیان نکنید. این امر مانع از هرگونه تعصب بالقوه می گردد. بسیار مهمتر این است که هیچ گاه شماره بیمه اجتماعی خود را در رزومه قید نکنید.

عکس خود را در رزومه الصاق نکنید

اگرچه در برخی از کشورها این امر ممکن است قابل قبول باشد که عکس را الصاق کنید اما در کانادا عام نیست. در حقیقت این موضوع فرصت های بدست آوردن موقعیت را کاهش می دهد و تمرکز کلی رزومه شما را تغییر می دهد. شما از کارفرما می خواهید که بر روی مهارت ها و تجربیات شما تمرکز کند نه آن چیزی که دیده می شوید.

از نشانه های زیادی استفاده نکنید

رزومه خود را با محدود کردن هر بخش رزومه یا زیرمجموعه ۵-۷ نشانه برای خواندن ساده تر کنید. این امر رزومه را برای کارفرما بتواند رزومه شما را اسکن و بالقوه شما را به سادگی شناسایی کند. با استفاده از اطلاعات مناسب و مختصر، باید از هر نشانه عاقلانه استفاده شود.

از ضمایر شخصی استفاده نکنید

از من، مال من، برای من استفاده نکنید. رزومه خود را با سوم شخص بنویسید، حتی اگر با شخص دیگری نوشته شود.

مسئولیت های شغلی خود را به سادگی بیان نکنید

مسئولیت های شغلی شما از عنوان های شغلی شما مشخص می باشد. در عوض، دستاوردهای خود را با مسائل شخصی در وظایف شغلی و ارائه نمونه های خاص برجسته کنید .

جملات عمومی را نسازید

از جملات مبهم که سهم واقعی شما را برجسته نمی کند، پاک کنید. جملات نامشخص از قبیل: مسئول بهبود کارآیی و صرفه جویی در هزینه، هیچ اطلاعاتی را به کارفرما نمی دهد. تجربه خود را شخصی سازی کنید.

دلایل ترک مشاغل پیشین خود را بیان نکنید

هدف اصلی رزومه شما، اثبات شما، مهارت های شما، تجربیات و دستاوردهای شما است. این امر می تواند کاملا مثبت باشد و بنابراین نباید دلایل ترک کردن آن را شامل شود زیرا هیچ ارزشی برای شما به عنوان یک کاندید افزایش نمی یابد.

منابع را بیان نکنید

یک کارفرما تنها منابعی را نیاز دارد که آنها بصورت جدی برای استخدام شما مد نظر باشند. منابع را در برگه ای جداگانه نگه دارید و تنها زمانیکه به صورت خاص از شما خواسته شد ارائه بدهید.

 علایق و سرگرمی های خود را بیان نکنید

آکادمیک ذکر سرگرمی به دلیل قضاوت هایی که کارفرمایان بالقوه می توانند انجام دهند توصیه نمی کند. هرچند، اگر سرگرمی های شما با موقعیت شما مرتبط است، ممکن است آنها را بیان کنید زیرا آنها می توانند به کارفرما نشان دهند که چرا شما مناسب کار هستید.

, , , , , ,
فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان و سفارش